mandag den 20. juni 2011

Ugentlig anbefaling - uge 25

Eftersom jeg er utroligt glad for både film og bøger, vil jeg gerne forsøge at lave en ugentlig anbefaling af enten en bog eller film. Har selv fået en del inspiration til nye bøger og film via andre bloggeres anbefalinger, så måske jeg også kan inspirere andre. :) man kan jo altid håbe.

Min allerførste anbefaling bliver af både en bog og en film, nemlig Chocolat af Joanne Harris som er indspillet med Johnny Depp og Juliette Binoche i hovedrollerne. Først og fremmest må jeg indrømme at jeg altid godt har kunnet lide Johnny Depp, så bare det at han er med, er jo et kæmpe plus. ;) Filmen er helt vildt sød og selvfølgelig rimelig romantisk - helt klart værd at se!
Dog er den rimelig anderledes end bogen, som den er bygget på. Uden at afsløre for meget, så er blandt andet forholdet mellem hovedpersonerne noget anderledes i bogen end i filmen. ;) Bogen er meget humoristisk skrevet, rent faktisk en bog, som kan få mig til at fnise en gang imellem - og det er sjældent.

Så vil ihvertfald helt klart anbefale at man får enten læst bogen eller set filmen, men helst begge dele, da de er forskellige og gode på hver sin måde. :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar